Webzinner
Image default
Marketing

Gebruik maken van social media marketing

Tegenwoordig gebeurd bijna alles online omdat bijna iedereen toegang heeft tot het internet. Als bedrijf zijnde is het verstandig om hier ook gebruik van te maken. Iedereen kent tegenwoordig wel de platformen twitter, LinkedIn, facebook en instagram. Dit zijn een van de meest gebruikte platformen van social media. Vooral onder de jongeren zijn deze platformen heel populair. Als jij je bedrijf wilt promoten dan is het dus ook verstandig om gebruik te maken van social media marketing om zo je bereik te vergroten. je kunt dan bijvoorbeeld meer aan facebook marketing uitbesteden als jouw doelgroep veel facebook gebruikt. Het is per doelgroep verschillend wat het meest gebruikte platform is. Voor zaken mensen zal dit bijvoorbeeld LinkedIn zijn en voor jongeren juist weer instagram en facebook. Jouw doelgroep bepaald dus welke platformen jij zal gaan gebruiken voor je social media marketing. 

 

Verschillende manieren van promoten 

Naast dat je gebruik kan maken van social media platformen om te promoten zijn er natuurlijk ook andere mogelijkheden om te promoten. Iedereen gebruikt Google om naar een bepaald iets te zoeken of om naar een bepaalde platform te gaan. Als je iets via Google zoekt is het eerste wat je ziet advertentie na advertentie. Dit betekent dat het bedrijf gebruik heeft gemaakt van SEA. Het bedrijf heeft voor een service betaald zodat ze met de advertentie hoger te zien zijn om Google. Een ander woord voor SEA is Google Ads en dat zijn zoals de naam al zegt advertentie via Google. Als jij als bedrijf dit nou ook zou willen dan is dat natuurlijk mogelijk. Je kunt dan een bedrag aan Google Ads uitbesteden zodat je ook een van de eerste website bent die te zien is.  

 

Jouw bedrijf promoten 

Om zoveel mogelijk klanten te krijgen heb je natuurlijk de juiste manier van promoten nodig. Dit betekent dat jouw promotie op jouw doelgroep moet worden aangepast. Focus jij je als bedrijf of jongeren gebruik dan platformen die jongeren veel gebruiken. Dit kunnen platformen zijn zoals TikTok en instagram. Wil jij je focussen om wat oudere mensen dan kun je bijvoorbeeld gebruik maken van advertenties in de krant of tijdschriften.