Als ondernemer zijn er veel activiteiten waar jij verantwoordelijk voor bent. Zo is er altijd wel iets te doen. Iets dat geregeld moet worden. Een gesprek dat je moet aangaan. Vaak bestaan dagen ook uit veel afspraken en vergaderingen. Dit zorgt ervoor dat je niet altijd telefonisch beschikbaar kan zijn. Er zijn nou eenmaal heel veel andere prioriteiten en als de telefoon kan op dat soort momenten als stoorzender dienen. Omdat je zelf niet altijd de telefoon kunt zitten bestaat er zoiets als een telefoonservice. Een telefoonservice wordt vaak aangeboden door een extern bedrijf. Een van die bedrijven is antwoordservice. Zij bieden een dienst aan waarbij zij de telefoon voor je opnemen wanneer jij dat even niet kan. Zij zijn namelijk tijdens kantooruren altijd bereikbaar voor een oproep. Bij een antwoordservice krijg je een vaste telefoniste toegewezen. Voordat de telefoniste voor jou aan het werk gaat wordt zij eerst goed toegelicht. Dit wordt gedaan tijdens een zogenaamde briefing. Tijdens deze briefing kun je de telefoniste goed inlichten over het bedrijf. Wat voor bedrijf het is en hoe de klanten benaderd moeten worden. Heeft het bedrijf een formele tone of voice of juist heel informeel. Zo is de telefoniste goed op de hoogte van welke mensen zij waarschijnlijk aan de telefoon zal hebben. Daarnaast kunnen wijzigingen in de informatie ook te alle tijden worden doorgegeven aan de telefoniste. Zo blijft de telefoniste altijd op de hoogte. Uiteindelijk is de telefoniste zo goed ingelicht dat de klanten het gevoel zullen hebben echt iemand van uw bedrijf te spreken. Daarnaast wordt elke gesprek gedocumenteerd. Zo heeft u nog steeds goed inzicht in wie er heeft gebeld en wie u zelf terug moet bellen. Tegenwoordig kunt u gemiste oproepen voorkomen. Door middel van een telefoonservice kunt u uw klanten uitstekende service bieden. Hierdoor kunt u hen beloven als bedrijf echt altijd bereikbaar te zijn voor u klanten. Dit zal resulteren in tevreden klanten. Door middel van een telefoonservice kunt u als ondernemer zich beter focussen op andere bedrijfsprocessen en nog steeds uw klanten optimaal te woord staan. |
Voor meer info : Voorkom gemiste oproepen |