Wat weken gelen was ik bezig met inschakelen van een incassobureau incassoadvocaten van Loon. Voor ons bedrijf hebben wij sinds kort een incasso bedrijf nodig. Wij hebben klanten die hun facturen al paar maanden niet betalen. We hebben geprobeerd om het zelf op te lossen, en dus niet een incasso te hoeven inschakelen, maar het ons niet gelukt helaas. Met sommige van de klanten konden we niet echt eens een contacten te maken, en de rest hebben toch niets gedaan ook al hadden de meerdere herinneringen verstuurd. Daarom hadden we uiteindelijk besloten om een incasso bureau in te schakelen en te kijken of dat zou helpen. Wel of niet een incassobureau inschakelen?!Het blijft toch een moeilijke vraag om wel of niet een incassobureau inschakelen?! Hoewel er geen wettelijke termijnen bestaan die bepalen wanneer een incasso bureau in de arm worden genomen, is het niet raadzaam om de verhoudingen direct op scherp te zetten. Een incasso bureau inschakelen betekent vrijwel altijd dat je relatie met de klant verpest en verbroken wordt. Maar stel jezelf de vraag: moet je een wanbetaler perse in je klantenbestand willen houden? In ieder geval kan je voordat je een incasso bureau inschakelt als laatst proberen met een 14 daagse brief. Daarin maak je het duidelijk dat je genoeg hebt gehad en geef je de klant minstens 14 dagen om de openstaande bedrag te bepalen. Als dit alsnog niet gebeurd mag je wel een incasso inschakelen. Van Loon incasso advocatenDaarom hebben wij van Loon incasso advocaten ingeschakeld om ons te helpen met de openstaande facturen. Na het invullen van de contactformulier heeft het bedrijf vrij snel met ons contact op genomen om een dossier aan te maken. Wij zijn tevreden met Van Loon incassoadvocaten door de goede service en snel het snel oppikken van ons probleem. Top bedrijf met ervaren medewerkers! |
Voor meer info : Inschakelen van een incassobureau |